هدف از این تحقیق بررسی مطالب اساسی درباره مدیریت سود با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 40 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | حسابداری |
فهرست مطالب
مدیریت سود
1-3-2. مفاهیم مدیریت سود
2-3-2. مبانی نظری مربوط به مدیریت سود
3-3-2. انگیزه های مدیریت سود
1-3-3-2. قرارداد بین مدیران و مالکان
2-3-3-2. قرارداد بین مدیران و بستانکاران
3-3-3-2. انگیزه های سیاسی
4-3-3-2. انگیزه های مالیاتی
5-3-3-2. تغییرات در مدیران ارشد اجرایی
6-3-3-2. انگیزه های مربوط به نخستین عرضه عمومی
7-3-3-2. کاستن هزینه های معاملاتی
8-3-3-2. برآوردن انتظارات
4-3-2. مدیریت سود خوب بر مدیریت سود بد
5-3-2. الگوهای مدیریت سود
1-5-3-2. الگوهای بدست آوردن آرامش
2-5-3-2. الگوی حداکثر کردن سود
3-5-3-2. الگوی حداقل کردن سود
4-5-3-2. الگوی هموارسازی سود
4-2. پیدایش نظریه کیفیت سود
1-4-2. مفهوم کیفیت سود
2-4-2. معیارهای اندازه گیری کیفیت سود
5-2. تاریخچه مطالعاتی
منابع
فلسفه مدیریت سود ، بهره گیری از انعطاف پذیری روش های استاندارد و اصول پذیرفته شده حسابداری می باشد . البته تفسیرهای گوناگونیکه می توان از روش های اجرایی یک استاندارد حسابداری برداشت کرد ، از دیگر دلایل وجود مدیریت سود می باشد . این انعطاف پذیری دلیل اصلی تنوع موجود در روش های حسابداری است. در زمانی که تفسیر یک استاندارد بسیار انعطاف پذیر است ، یکپارچگی داده های ارائه شده در صورت های مالی کمتر می شود . اصول تطابق و محافظه کاری نیز می تواند باعث مدیریت سود شود . بنابر گفته گتشو (1986) ، شرکت کار باید سود سه ماهه نخست سال مالی خود را بدون اضافه نمودن به موجودی نقد و تنها با استفاده از روش های تعهدی حسابداری استهلاک ، معافیت های مالیاتی سرمایه گذاری ها و به حساب دارایی بردن بهره ، افزایش دهد . مدیران شرکت تاکید کرده اند که این کار برای ارائه صورت های مالی واقعی تر و قابل مقایسه کردن صورت های مالی شرکت ، با سایر شرکت های در صنعت مشابه صورت گرفته است . تحلیلگران مالی و حسابرسان از این پدیده به عنوان «ترفند حسابداری» نام می برند .
این در حالی است که تمامی این اقدام ها در چارچوب اصول پذیرفته شده حسابداری صورت گرفته است . پژوهش ها نشان می دهد که مدیران شرکت ها از روی قصد ، سودهای گزارش شده را با استفاده از انتخاب سیاست های حسابداری خاص خود ، تغییر در برآوردهای حسابداری و اقلام تعهدی ، دستکاری می کنند تا به هدف های مورد نظر خود برسند. تحلیلگران مالی انتظار دارند که شرکت ها به پیش بینی های انجام گرفته برسند و مغایرتی نداشته باشند ، این مهم برای شرکت هایی که قابل اتکاء تر هستند ، بیشتر صادق است . تحلیلگران مالی و سرمایه گذاران از انحراف میان مقادیر پیش بینی شده وواقعی بسیار ناخشنود خواهندشد (میلر و جون ، 2002 ) Getschow